Tehnici de Copywriting

Există diverse tehnici de copywriting ce se aplică în Mediul Online când dorim să realizăm textele pentru un website. Aceste texte diferă de la un website la altul și de la specificul unei firmei la alta.

De ce diferă textul unui website de prezentare de textele unui magazin online?

Pentru că scopul website-urilor diferă. Pe website-ul de prezentare dorești să oferi informații despre business-ul tău și despre servicii, iar pe website-ul e-commerce scopul direct este vânzarea.
Un website de prezentare va avea clar diferențiată pagina de servicii, în timp ce un magazin online va înlocui această pagină cu un catalog de produse. Astfel, textul va lipsi și de aici. Nu va fi un text propriu-zis de prezentare, însă vor fi probabil oferite câteva date de identificare ale produselor (nume, cod, preț etc).
Însă, dacă vei urmări atent, un website de e-commerce are descriere la fiecare produs. Așadar, diferența fundamentală ce reiese din acest fapt este volumul de text ce se regăsește pe un website e-commerce, în ciuda aparențelor. Un magazin online va conține foarte mult text, deși ergonomic nu va lăsa niciodată impresia asta, deoarece textul e sub formă de descrieri ale produselor.

  1. HomePage – un landing page pentru website-ul business-ului vs. catalogul de produse în e-commerce

Paginile de HOME sunt reprezentative atunci când discutăm de diferențe între website-uri, iar acest lucru se menține și în cazul textului. Setul de tehnici de copywriting pe care îl folosești pentru textul unui Homepage este același indiferent de specificul website-ului. Însă textele vor fi aceleași? Pagina de HOME a unui website de prezentare va fi întotdeauna oglinda respectivului business. Informațiile de acolo vor fi cele mai puternice CTA-uri.

Textele vor trebui să fie construite pentru a face cititorul să parcurgă întreg drumul pe website, să nu se oprească doar pe pagina de HOME. Aici vor fi extrem de evidente formulările imperative și butoanele de acțiune.
Pe un magazin online, în afară de slider, care se realizează pe același principiu ca sliderul de prezentare, textul poate lipsi cu desăvârșire. De ce? Pentru că prima pagină a unui magazin
online este de cele mai multe ori catalogul cu produse.

  1. Aspectul tehnic al textului vs. creativitatea excesivă

Textele de pe un magazin e-commerce vor fi în proporție de 80 – 90% descrieri de produse, nu? Așadar, aceste texte vor prezenta informații destul de tehnice, despre caracteristicile principale ale produselor sau despre modalitatea de comandă și plată. Acestea sunt textele pe care le poți observa pe orice magazin online. Sunt pagini întregi de text care îți explică cum să comanzi, cum plătești și care sunt termenii. Pe o pagină de prezentare a unui website de companie, textele vor putea să îmbine informațiile tehnice cu formularea bazată pe tehnici de copywriting precum storytelling-ul. Astfel, în al doilea caz vei observa mult mai mult text creativ, bazat pe povești de brand, elemente ESP și alte trucuri de copywriting.

În plus, în cazul magazinelor online, pagina de TERMENI ȘI CONDIȚII trebuie să existe și să fie extrem de vizibilă, fără nicio îndoială. Aceasta este o pagină plină de termeni legali și de aspecte juridice.
În cazul unui website de prezentare, aceasta poate lipsi, deoarece website-ul nu lucrează cu date personale. Nici nu avem cazul implementării unui modul de plăți care să necesite specificarea termenilor juridici și modul de aplicare al acestora. Așadar, încă un argument în plus pentru textul creativ, bazat pe CTA-uri și pe persuadare emoțională, nu tehnică.

  1. Construiește-ți textele de prezentare într-un mod profesionist prin tehnici de copywriting specifice.

Iată, așadar, câteva diferențe cruciale între modalitatea de redactare a unui text pe diverse website-uri. Într-un fel va arăta textul de prezentare pe un website de prezentare și în cu totul alt fel va arăta pe un magazin online. Doar un specialist va conștientiza asta și va ști să facă diferențierea corect.



Scroll Up