Standarde pentru un website de succes

Într-o lume în care domeniile .ro înregistrate au depășit jumătate de milion, standardele de web design sunt o problemă cu adevărat importantă, dacă dorești ca website-ul tău să fie vizibil. Un website de succes este un website care ține cont de aceste standarde și care le aplică negreșit.

Care sunt standardele unui website de succes în web design? Ce spun specialiștii?
Agențiile de web design din întreaga lume iau mereu ca exemple ale succesului website-uri precum: Apple, Samsung și alte asemenea branduri. A te inspira din aceste platforme reprezintă sau nu succesul? Rămâne să vedem în cele ce urmează. Specialiștii au hotărât în urma analizei a 50 de website-uri de top care sunt standardele pe care le respectă fiecare website în parte, pentru a-i asigura succesul în rândul utilizatorilor.

Ce au website-urile de succes în comun? Ce practici adoptă fiecare website de succes și cum se evidențiază acest lucru?

  • 100% din website-urile cercetate au LOGO-ul în stânga sus – Acest lucru poate fi considerat, așadar, STANDARD. Acesta este un real trend în cazul platformelor care au deja succes în online. Deci, aplicarea acestei practici ar putea aduce succes și website-ului tău, cel puțin în ceea ce privește identificarea și diferențierea lui pe piață.
  • 44% din website-urile analizate au pagina de CONTACT situată în partea dreaptă – Ei bine, acest lucru nu pare a fi STANDARD, deoarece nici măcar majoritar (peste 50 %) nu se impune ca poziția paginii de contact să fie în dreapta. Totuși, pare a fi un trend destul de utilizat. Așadar, dacă 4 website-uri din 10 au pagina de contact în dreapta, poate ai dori să respecți și tu acest pattern. Website-urile de succes respectă anumite formate, deoarece sunt construite în funcție de comportamentul consumatorilor. Ei sunt cei ce dictează aceste practici, prin modul în care navighează.
  • 88% dintre website-uri au meniul așezat în header, pe orizontală – Acest lucru este evidențiat din nou ca un STANDARD. Bineînțeles, există și website-uri cu meniuri hamburger sau cu altă așezare. Însă, din cele top 50 website-uri analizate, peste 80% aveau meniul clasic, așezat sus, în header, pe verticală. Acesta este un lucru de luat în calcul când gândești logica navigării pe website-ul tău.
  • 32% din website-urile analizate aveau un slideshow pe homepage – Ei bine, nici această practică nu poate fi considerată un standard. Însă, 3 din 10 website-uri preferă să înceapă contactul cu utilizatorul printr-un slider. Acesta este reprezentat de secțiunea animată din partea de sus a paginii unde se „plimbă” 2 – 3 poze reprezentative pentru website și domeniul de activitate al acestuia. Este un bun element de design și un puternic element de contact. Poate fi privit ca o carte de vizită. Aici îți treci cele mai importante informații despre website-ul tău, în 5 – 10 cuvinte.
  • 78% din website-uri aveau un CTA în prima secțiune a website-ului – Aceste elemente se regăsesc de cele mai multe ori ca un buton pe slider. Ele reprezintă oarecum un standard, din câte putem observa. Nu ajung la cifre impresionante de 85 – 90 – 100%, însă dacă 7 din 10 website-uri le au, putem considera că sunt o practică ce aduce succesul unui website. Aplicabilitatea acestui CTA poate crește rata de conversie cu peste 20%, conform unor specialiști.
  • 54% dintre website-urile analizate au un buton de SEARCH în header – Această practică nu reprezintă un standard, însă iată că este totuși majoritară. Conform specialiștilor, acest buton de căutare este util mai ales în cazul magazinelor online. Aici sunt foarte multe produse, iar utilizatorii trebuie să le poată găsi în cel mai simplu mod. Ai putea ține cont de acest lucru când îți construiești website-ul.
  • 72% dintre platforme aveau butoane sociale în footer – Deși nu există statistici concludente despre nivelul de utilizare a acestor butoane, ele iată că există pe un număr impresionant de website-uri, în același loc. Acest lucru poate fi considerat un STANDARD (deși specialiștii consideră ca fiind standard doar practicile ce depășesc 80%).

Așadar, concluzia specialiștilor este că:

  • Practica ce trece de 79% ca utilizare în web design reprezintă un STANDARD de succes.
  • Practicile situate între 50% – 79% reprezintă un trend de CONVENȚIE (Convention Webdesign).
  • Ce nu reușește să atingă majoritatea (49% sau mai puțin) poate induce în eroare.

Tu ce standarde din cele de mai sus respecți pe website-ul tău?



Scroll Up