Google AdWords – Promovare

De ce am nevoie de publicitate prin AdWords?

Pentru că o astfel de campanie de promovare AdWords este mai ieftină decât una facută cu ajutorul televiziunii, a unui post de radio sau a altei căi media și, de asemenea, îți permite să îți expui business-ul unei audiențe mult mai mari. Una dintre aceste unelte de Digital Marketing este campania de promovare AdWords pay-per-click. Majoritatea deținătorilor de business-uri online au început să recurgă la campaniile de promovare AdWords pentru a-și promova serviciile și produsele prin intermediul internet-ului. Această metodă de promovare este preferată și în rândul business-urilor mici care au un buget redus pentru publicitate, deoarece campaniile AdWords sunt mai ieftine decât alte metode de promovare. În cazul acestora plătești cât îți propui și poți urmări progresul campaniei în timp real.

Cum poți realiza o campanie de promovare AdWords?

Pentru realizarea unei astfel de campanii se poate apela la un specialist în Digital Marketing care să poată ține evidența campaniilor de promovare AdWords lansate și să vă realizeze o strategie. În cazul în care vei alege să gestionezi singur campania AdWords, trebuie să ai în vedere că o campanie AdWords prost manageriată poate aduce pierderi mari pentru business-ul tău. Selectarea optimă a cuvintelor-cheie este crucială pentru succesul unei campanii de promovare AdWords. Cuvintele cheie alese vor determina traficul către website-ul business-ului tău și calitatea acestuia. Cuvintele cheie pot fi alese cu ajutorul anumitor unelte oferite de Google AdWords, în funcție de profilul business-ului, în funcție de rata click-urilor primite în cadrul promovării unor business-uri cu profil asemănător, în funcție de preț și așa mai departe. Așadar, acestea sunt noțiunile generale despre AdWords care trebuie cunoscute înainte de a lua decizia promovării unui business prin intermediul acestei platforme.

Pașii ce trebuie urmați pentru realizarea unei campanii eficiente prin Google AdWords

  1. Setarea obiectivului campaniei de promovare pe Google – Ce anume îţi doreşti de la acestă campanie? Mai mulți clienți potențiali? Mai multe vizite în magazin? Creșterea traficului pe website și a notorietății acestuia? Comenzi online în magazinul online?;
  2. Definirea audienței, clienții website-ului/business-ului online – Se realizează o centralizare cu informații referitoare la potențialii clienti (cine sunt potențialii clienți, din ce arie geografică, ce limbă vorbesc aceștia, vârstă, sex, ce cuvinte cheie folosesc clienții pe Google pentru a găsi produsele/serviciile tale, ce beneficii își doresc de la produsele/serviciile tale, dispozitivele folosite de clienți (tabletă, telefon mobil, calculator) și așa mai departe;
  3. Definirea ariei de acoperire a campaniei de promovare – Se vor lua în considerare atât aria geografică, cât și bugetul alocat campaniei de promovare;
  4. Alegerea serviciului/serviciilor sau produsului/produselor pentru care se realizează promovarea;
  5. Verificarea prețurilor produselor/serviciilor alese pentru campania de promovare online – Pentru a vedea dacă sunt competitive și pot atinge așteptările potențialilor clienți din Mediul Online;
  6. Stabilirea strategiei de promovare online;
  7. Stabilirea bugetului campaniei de promovare.

Beneficiile promovării prin Google AdWords

  1. Reclama ta se adresează exclusiv persoanelor interesate de ceea ce vinzi – Anunțul tău apare doar atunci când o persoană caută produsul sau serviciul pe care îl ai pe website. Prin AdWords poţi targeta eficient audienţa;
  2. Reclama ta apare când clientul are nevoie – Anunțul apare doar dacă se potrivește cu ceea ce caută utilizatorul, el nu va fi afișat persoanelor ce nu sunt interesate, așa cum se întamplă în cazul reclamelor difuzate prin televiziune, bannere etc. Putem spune că reclama ta va fi afişată la momentul oportun;
  3. Poţi măsura impactului campaniei – AdWords este un sistem prin care poţi măsura impactul campaniei, ai acces la informaţii precum numărul de utilizatori ce au văzut anunţul tău, ce parte din ei a accesat website-ul și în final s-au transformat în cumpărăratori;
  4. Vei putea analiza comportamentul persoanelor ce îţi vizitează website-ul – Având acces la astfel de informatii îţi poţi schimba strategia oricând, luând decizii în funcție de rapoartele ce evidențiază fapte concrete și nu în funcție de intuiție;
  5. Modificările efectuate sunt vizibile aproape imediat în sistemul de căutare – Sitemul functionează rapid, este nevoie doar să pui în circulaţie campania şi în câteva minute apare în reteaua Google. De asemenea, în momentul în care faci modificări ele sunt vizibile rapid în sistemul de căutare;
  6. Ai control asupra bugetului: tu devizi care este bugetul acordat campaniei– Nu există un cost minim care trebuie investit în AdWords. De altfel, dacă vei considera de cuviință, poți opri campania în orice moment;
  7. Plata pe click/plata pe vizitator – Plătești doar când un utilizator îți vizitează website-ul prin intermediul reclamei. Practic plăteşti doar pentru persoanele interesate de produsele tale.


Scroll Up