Facebook Ads – Promovare

La sfărșitul aului 2017 Facebook raporta numărul incredibil de peste 1.940.000.000 de utilizatori, dintre care aproape 1.3 miliarde folosesc zilnic platforma. Veniturile din 2017 sunt de peste 40 miliarde $. Dacă ne uităm la cifre și le comparăm an de an, acestea devin și mai impresionante, iar creșterea anuală e considerabilă.

Și în România numărul conturilor de Facebook a ajuns în 2018 la un număr de aproximativ 9,6 milioane utilizatori. Cu aproape 10.000.000 de români activi, nu putem ignora rolul acestei platforme în Strategia de Digital Marketing.

Ținând cont de toate aceste aspecte, oamenii de marketing și antreprenorii, cu mic cu mare, și-au creat o pagină de Facebook, au început să posteze și să creeze reclame plătite.

Ce activități trebuie realizate pentru o campanie eficientă?

  1. Înțelege business-ul și stabilește obiectivele

Înainte de a gândi conceptul de campanie trebuie să cunoști în detaliu specificul business-ului tău, ceea ce te ajută în implementarea unei campanii eficiente de Facebook Ads.

Care sunt elementele analizate?

  • Produse și servicii:Care sunt? Care dintre ele se vând cel mai bine? Care este avantajul competitiv? Achiziționarea produsului e repetitivă? Sunt anumite produse/promoții pe care dorești să pui accent?
  • Public țintă:vârstă, ocupație, interese, localizare geografică.

Având o imagine clară asupra business-ului tău și a obiectivelor urmărite, se poate trece la etapa următoare.

  1. Construirea campaniei de Facebook ideală

Se selectează publicul țintă pentru obiectivele pe care le urmărești și realizezi setările de targetare (geografică și socio-demografică).

Nu orice anunț care apare în Facebook atrage și vizitatori. Din acest motiv, modul în care el este conceput este vital pentru succesul campaniei. Se elaborează textul anunțului selectând cea mai potrivită imagine asociată campaniei, aducând în față potențialului client suficiente motive care să-l determine să acceseze pagina sau website-ul tău.

Campania trebuie urmărită în permanență de specialiști în Social Media, asigurând permanent suportul tehnic necesar unei bune derulări (implementare conversion elements, CTR, etc.)

  1. Analiză și optimizare

Se urmărește volumul de vizitatori, atractivitatea anunțurilor și modul în care acțiunea dorită de tine (achiziționarea produselor/serviciilor, lansarea unei cereri de ofertă etc.) a fost întreprinsă.

Care este bugetul pentru o campanie pe Facebook?

Bugetul poate fi setat doar la nivel de ad set (deși există, la nivel de campanie, opțiunea de a stabili o limită de cheltuieli aferentă întregii campanii).

În funcție de obiectivul campaniei, Facebook îți permite să plătești în sistem CPC (cost per click), CPM (cost per mia de afișări) sau CPA (cost per acțiune sau rezultat, de exemplu: post engagement – like, comentariu sau share). Trebuie doar să hotărăști care sistem de plată te avantajează mai bine: să plătești la 1.000 de impresii sau afişări, sau să plătești doar atunci când utilizatorii dau click pe reclamă. Dacă nu ești sigur, folosește opțiunea presetată pe care o sugerează Facebook.

Dacă, de exemplu, obiectivul tău este de a creşte vizibilitatea brand-ului, vei fi interesat ca reclama să fie afişată cât mai des, motiv pentru care vei prefera să plătești per mia de afişări. În schimb, dacă ai o campanie bazată pe acţiune şi conversii, vei prefera, cu siguranţă, să plătești doar click-urile primite.

În ceea ce privește distribuirea bugetului, ai două opțiuni:

  • Setează un buget zilnic – Stabilește cât vrei să te coste campania pe zi şi pe ce perioadă de timp desfășori campania. Odată ce atingi limită zilnică stabilită, reclama nu se mai afişează şi astfel nu riști să depășești în vreun fel bugetul.
  • Setează un buget total al campaniei – Dacă alegi această opțiune, trebuie să stabilești şi perioada de desfăşurare a campaniei.

Cât costă, de fapt, reclamele pe Facebook?

Bugetul zilnic minim necesar – Facebook are la bază un sistem de licitaţii, astfel că fiecare reclamă este licitată la un anumit cost per click sau per mia de afişări. Costul per unitate cu care reclama ta intră în licitație, poate fi stabilit în două moduri:

  • Automat – permite Facebook-ului să ajusteze dinamic costul per unitate, astfel încât reclama să ruleze cât mai eficient în raport cu obiectivul setat;
  • Manual – introdu un cost per unitate echivalent cu cât doreşti să plateşti pentru un click sau pentru o mie de afișări.


Scroll Up