Digital Marketing-ul și neînțelegerea lui

Înainte de să afirmi că Digital Marketing-ul nu te-a ajutat cu nimic, încearcă să vezi dacă te regăsești în greșelile majore pe care le-am prezentat puțin mai jos.

Mulți oameni de business, au impresia că dacă investesc astăzi în promovare, mâine o să aibă sute sau chiar mii de clienți. Însă, lucrurile nu stau deloc așa.

Pentru a putea să culegi roadele investițiilor în Digital Marketing, trebuie să fii dispus să investești în permanență în dezvoltarea business-ului tău în Mediul Online. Nu să investești 100 lei în promovarea prin Facebook Ads, o singură dată la 6 luni.

Business = MARKETING și INOVAȚIE

Prin urmare, identificăm următoarele probleme ale oamenilor de business:

  1. Design-ul website-ului este neglijat total – Design-ul website-ului este un element deosebit de important în Digital Marketing pentru că acesta lucrează direct și comunică cu potențialii tăi clienți.

Website-ul trebuie să transmită tot ce este mai bun. Nu este suficient sau nu trebuie să îți placă ție ca om de business, ci trebuie să îi placă vizitatorului/potențialului client, pentru că lui i se adresează și pentru că el este elementul cheie.

Vizitatorul/potentialul client trebuie să ajungă pe orice pagină a website-ului tău din cel mult două click-uri.

Cromatica/culorile website-ului sunt si ele foarte importante. Este importanta ca website-ul să fie realizat cu bun gust, în ceea ce privește culorile.

Blog-ul este un alt element important care îți poate ajuta foarte mult business-ul. În acest blog poți scrie săptămânal articole ce țin de domeniul de activitate pe care îl are business-ul tău, iar în modul ăsta îți informezi regulat atât clienții, cât și potențialii clienți.

Design-ul unui website trebuie să fie interactiv, trebuie să îl facă pe vizitator să se simtă bine în momentul în care navighează.

Bun, bun, dar ce treabă are website-ul cu Digital Marketing-ul?

Website-ul este acel “loc” în care “aterizează” potenţalii clienţii în momentul în care un business online se promovează.

  1. Content Marketing slab din punct de vedere calitativ – Crearea de conținut trebuie să aibă în vizor oamenii/vizitatorii/potenţialii clienţi, nu motoarele de căutare. Prin Content Marketing de calitate, atragi oamenii pe website-ul tău, iar în acest mod îi poți face să apeleze la produsele/serviciile tale. Descrierea produselor/serviciilor trebuie să fie una simplă, umană şi uşor de înţeles, astfel încât să îi facă pe oameni să apeleze la tine.
  2. Dacă o firmă a mers bine cu ajutorul unui website, clar merg toate – Asta este cea mai mare aberație. Nu există nicio rețetă a succesului în ceea ce privește online-ul și Digital Marketing-ul. Fiecare business trebuie adaptat la fiecare campanie de promovare, raportandu la obiectivele propuse.
  3. Concurenţa ta– Analizează cu mare atenţie competitorii cu care te lupţi pe segmentul de piaţă pe care vrei să îţi desfăşori activitatea. Studiază tot ceea ce ţine de competitorii tăi, de la felul cum arată şi funcţionează website-urile lor, până la procesele de vânzare şi strategiile lor de piaţă.
  4. Nu țineți pasul cu tehnologiile online – Internetul se schimbă cu o viteză uluitoare, iar aproape zilnic apare ceva nou. Prin urmare, dacă vrei să ai succes în demersurile tale în ceea ce privește Digital Marketing-ul, trebuie să fii la curent tot timpul cu aceste modificări și mai ales să îți adaptezi strategiile la aceste schimbări continue. Dacă strategiile tale nu evoluează, business-ul pe care îl conduci nu are nici o sansă în online
  5. Cărei categorii de clienţi se adresează business-ul tău? – Este deosebit de important să-ţi cunoşti publicul ţintă foarte bine, în caz contrar Strategia ta de Digital Marketing va fi vagă şi nu vei putea ajunge la clienţii tăi. Dacă îţi cunoşti produsul/serviciile, ar trebui să nu fie dificil să îţi dai seama care este consumatorul ideal pentru ceea ce oferi tu şi să te adresezi ţintit acestuia.
  6. Este confundat traficul website-ului cu rezultatele (conversiile) – Dacă intră mii de vizitatori pe website-ul tău, asta nu înseamnă ca vei avea și vânzări. Trebuie înţeles faptul că scopul oricărui website este să producă conversii, nu să-şi blocheze serverul cu mii de vizite. În această analiză este foarte important procentul de conversii din traficul dat, cu cât acesta este mai mare, cu atât treaba este mai bine facută. Acesta este marele secret al Digital Marketing-ului.
  7. Indicatorii de performanţă sunt stabiliţi greşit – Indicatorii de performanță diferă de la o campanie de marketing la alta. Dacă pentru o campanie urmărim trafic cât mai mult, într-o altă campanie acest indice nu este neapărat cel mai relevant. Costul per-conversie, nu trebuie raportat la o singură vânzare, ci la valoarea pe care o aduce clientul firmei tale.
  8. Slabă segmentare a pieței – Majoritatea firmelor adoptă clasica idee conform căreia produsul meu este cel mai bun și se potrivește oricui. De cele mai multe ori aceast concept este total greșit. Din start trebuie să îți creezi segmente de piață bine definite pentru produsele/serviciile tale. Stabilește vârsta, genul și comportamentul de consum al potențialilor tăi clienți, iar rezultatele campaniilor de marketing nu vor întârzia să apară. Cunoscând ce face și unde se află potențialul tău client poți ajunge mult mai ușor la el. De multe ori acesta chiar are nevoie de produsele/serviciile tale, dar nu știe despre tine.
  9. Lipsa totală a fidelizării clienților existenți – Genererea de noi clienți și vânzări este scopul final al multor firme, iar asta este clar. Însă, uneori acest proces poate fi costisitor. Transformarea unui client ce cumpără o singură dată într-un client loial, poate rezulta într-o profitabilitate crescută pentru business-ul tău online. Reduceri în funcție de cumpărături, pachete cu discount pentru o parte din clienții mai vechi, campanii de remarketing pe Google și Facebook. Toate acestea pot face ca o anumită persoană să se întoarcă la tine și să genereze noi vânzari. O altă componentă a fidelizării clienților este branding-ul. Majoritatea oamenilor cumpără de la o firmă exclusiv atracției pe care o au pentru brand-ul respectiv.
  10. Nemăsurarea datelor – Eeste ca și cum ai deschide un business și nu te-ai uita la contabilitate. Chiar dacă ai o strategie online puternică, n-ai cum să urmărești și să validezi direcția dacă nu măsori cifrele. Partea frumoasă? Cu tehnologia digitală actuală, e foarte ușor să măsori datele și chiar să le folosești în ajustarea comunicării online sau în activități de remarketing.


Scroll Up