Despre Influencer Marketing

Nu mai e o noutate că Social Media influențează decizia de cumpărare a utilizatorilor din toată lumea. În ultimii ani, însă, utilizatorii și potențialii tăi clienți se orientează din ce în ce mai mult către recomandările influencerilor, înainte de a achiziționa un produs.

Cum definești termenul de influencer?

Influencer-ul este persoana a cărei prezență în Mediul Online are un impact semnificativ asupra unei anumite nișe de public și influențează alegerile comunității care-l urmărește, prin conținutul pe care îl creează și postează în Social Media.

De obicei, influența acestuia nu este limitată la o singură rețea socială: el poate fi blogger, vlogger, Instagrammer, adminul unui grup popular pe Facebook, toate cele enumerate înainte sau, pur și simplu, o persoană cunoscută în Social Media pentru opiniile și recomandările sale bine argumentate sau foarte amuzante, care inspiră încredere.

Influencer marketing este seria de acțiuni care îl au în primul plan pe influencer-ul descris mai sus, care, prin canalele sale de comunicare, transmite într-un mod creativ nișei sale mesajele brandurilor cu care colaborează. Long story short, în locul comunicării directe cu potențialii tăi clienți, colaborarea cu un influencer te ajută nu doar să ajungi mai rapid la publicul tău țintă, ci și să construiești o relație de încredere între public și brandul tău, tocmai prin recomandarea făcută de influencer, care adaugă plus valoare mesajelor tale.

Cum afli dacă brandul tău are nevoie de influenceri?

Brandurile mari din toata lumea au inclusă în strategie colaborarea cu influenceri, așadar, poți oricând crea context, aborda dintr-o perspectivă amuzantă sau adaugă plus valoare produselor tale, prin influenceri.

Ce trebuie să faci în colaborarea cu influenceri?

  • Cel mai important lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este research-ul pe care îl vei face înainte de a selecta influencerii care vor duce mesajul tău mai departe. Trebuie să te asiguri că influencerii selectați se potrivesc publicului tău țintă din două motive: în primul rând, influencer-ul va accepta să lucreze cu tine doar dacă produsul tău i se potrivește (îți recomand să te uiți la ceea ce a postat influencer-ul până acum, pentru a-ți face o idee, înainte de a propune colaborarea) și, în al doilea rând, vrei să te asiguri că nu pierzi bani creând o relație între produsul tău și un public care nu va fi niciodată interesat să-l achiziționeze.
  • Influencerii sunt și ei oameni. E important că, încă de la primul contact cu influencer-ul să stabilești clar obiectivele, strategia, bugetul alocat, însă e la fel de important să fii prietenos și să nu uiți că o comunicare bună va aduce mereu rezultate bune.
  • Fii prompt și serios în colaborare. Influencerii care au mai lucrat cu branduri sunt profesioniști și își planifică foarte strict timpul, pentru a respecta toate deadline-urile. Trimite materialele necesare la timp și raspunde prompt la întrebările sau solicitările influencer-ului. De asemenea, asigură-te că plătești la timp sumele stabilite.
  • Încearcă să abordezi cât mai creativ propunerea de colaborare. O idee interesantă poate să te propulseze în fața altor branduri, în decizia de colaborare a influencer-ului. De exemplu, din 3 branduri de parfumuri care vin cu propuneri de colaborare la un influencer, nu va prima doar bugetul, ci și ideile propuse de brand.
  • Asigură-te că produsele tale ajung intacte la influenceri. Procesul de livrare este un aspect foarte important în colaborare fiindcă nu e plăcut și nici eficient ca produsele tale să ajungă într-o stare proastă: o nouă livrare va decala planul și, în plus, vei pune influencer-ul într-o situație neplacută.
  • Ține cont și de ideile influencer-ului. El își cunoaște cel mai bine publicul și insight-urile lui te vor ajuta.
  • Nu uita să evaluezi la finalul colaborării rezultatele, pe obiectivul stabilit, și creează, împreună cu influencerul, o listă cu ceea ce a funcționat bine și ceea ce ar fi putut fi realizat mai bine.

Ce nu trebuie să faci în colaborarea cu influenceri?

  • Nu trimite mesaje sau mailuri în masă tuturor influencerilor cu care vrei să lucrezi. Pe langă faptul că, cel mai probabil, niciunul nu va accepta propunerea, abordarea ta de masă s-ar putea să ajungă și la alți influenceri, iar renumele ăsta în comunitatea de influenceri nu te va ajuta pe viitor.
  • Nu controla până la cel mai mic detaliu munca și conținutul influencer-ului. La urma urmei, motivul principal pentru care ai apelat la el este faptul că știe cum să comunice cu publicul la care vrei să ajungi. E suficient să stabiliți câteva direcții de comunicare și conținut la începutul colaborării. Restul e magia și inspirția influencer-ului.
  • Nu solicita după postarea materialului, modificări după modificari. Influencer-ul are, la rândul său, o echipă de editare foto/video, care va trebui activată pentru modificările solicitate. Încearcă să stabileşti clar, de la început, ce aşteptări ai de la material, pentru a nu fi nevoie de modificări apoi.
  • Nu trimite produsul tău influencer-ului fără să-l anunți în prealabil, pentru ca apoi să ai pretenții de la el. Poți face un gest simpatic în sensul unei viitoare colaborări, însă înainte, contactează influencerul și cere-i cele necesare pentru a-i trimite cadoul: adresă, mărime și așa mai departe. De asemenea, nu te aștepta ca în urma cadoului să primești publicitate. Abordarea cea mai profesionistă este să-i scrii influencer-ului, să stabiliți împreună coordonatele colaborării și să te asiguri că totul va fi livrat conform discuției.
  • Nu te aștepta la conversii, dacă obiectivul tău a fost awareness-ul. Stabilește foarte clar, de la începutul colaborării, care sunt obiectivele business-ului tău și evaluează ca atare colaborarea la final.


Scroll Up