Ce este Social Media Marketing?

Ce este Social Media Marketing-ul?

Social Media Marketing-ul este un proces de sporire a nivelului de conştientizare al unui brand prin utilizarea unor variate canale de Social Media. O campanie de Social Media Marketing are ca obiectiv final generarea de trafic pentru website-ul brand-ului, creşterea vizibilităţii produsului, creşterea numărului de media followers sau a numărului de clienţi.

Cele mai populare reţele de Social Media sunt: Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Pinterest, Linkedin, YouTube şi Tumblr.

Pentru început, iată câteva indicii rapide ce te pot ghida pe calea spre succes în Social Media Marketing:

  1. Be human! – Unul dintre obiectivele principale utilizării reţelelor sociale este acela de a conferi o latură umană brandului, de a reduce distanţa dintre brand şi publicul său. Este important să transmiţi publicului ţintă că poate vorbi cu brand-ul ca şi cu un prieten. Şi de aici se deduce încă un sfat valoros: Stop Selling, Start Talking: nu îţi mai irosiţi toată energia vânzând pe reţelele sociale căci este foarte probabil să agasezi. În schimb, discută cu oamenii.
  2. Alege canalele online cu înţelepciune – Poate fi tentant să îţi faci cont pe toate platformele Social Media existente, însă prezența și monitorizarea pot fi mai importante decât vizibilitatea. Mai mult decât atât, nu orice platformă Social Media se potriveşte brandului tău.
  3. Trebuie să vă cunoşti publicul ţintă – Acest lucru poate determina rețelele de Social Media potrivite business-ului tău, întrucât pentru a ajunge la oamenii potriviţi trebuie să ştii unde îşi petrec timpul, mai ales atunci când vorbim de online.
  4. Imaginea este totul – Trebuie să realizezi că imaginea de pe reţelele sociale este însăşi personificarea brand-ului. Tocmai de aceea conţinutul pe care îl afişezi trebuie să fie în conformitate cu reputaţia, activitatea şi mesajele transmise de către brand şi în afara online-ului.
  5. Distribuie conţinut de “calitate” – Conţinuţul de “calitate” este relativ, nu există criterii general valabile pentru a obţine un asemenea conţinut. Însă putem avea grijă ca informaţia partajată să fie vitală, relevantă şi utilă. Cum putem obţine un conţinut interesant? Acesta poate fi un mixt între articole, poveşti sau pagini relevante domeniului tău de activitate, statistici interesante, studii de cercetare, imagini şi video-uri. De asemenea pot fi citate motivaţionale sau diverse aspecte amuzante cu privire la nişa respectivă. Aşadar, conţinut interesant avem, însă acum intervine o altă întrebare: de câte ori să postez? Ei bine, există numeroase studii ce analizează efectul de frecvenţă al postărilor, iar bunele practici confirmă faptul că:
  • pe conturile personale poţi posta de câte ori doreşti;
  • în ceea ce priveşte pagina business de pe Facebook, nu ar trebui să fie mai mult de 1-2 ori pe zi şi nu mai mult de 7 ori pe săptămână;
  • pe Twitter, cu cât postezi mai mult cu atât eşti mai expus, mai vizibil;
  • Google+ Business page, poţi posta de câte ori doreşti, însă nu exagera întrucât poţi genera rezultate chiar opuse.
  1. Nu uita că Social Media este despre media – Foloseşte imagini, grafice şi alte materiale visuale ce pot trezi interesul și pot genera o interacțiune.
  2. Rămâi conectat – Păstrează contactul constant cu cei care te urmăresc, astfel îți consolidezi relaţia cu potenţialii clienţi.
  3. Încearcă să devii un exemplu – Consolidează-ți o expertiză profesională pentru a deveni influent şi credibil în cadrul rețelei sociale, deoarece acest lucru va construi încredere în brand.
  4. Follow to be followed! – Aratăți aprecierea pentru alţi profesionişti prin intermediul reţelelor sociale întrucât se poate transforma într-un suport reciproc şi în acelaşi timp poți obţine informaţii importante şi noutăţi din respectiva nişă, care te-ar putea ajuta.
  5. Măsoară activitatea din Social Media – Rețelele de socializare oferă informații valoroase care te pot ajuta pentru a evalua strategiile de marketing actuale și de a dezvolta altele noi. De ce să continui o Strategie de Digital Marketing dacă ea nu îți aduce rezultatele scontate?

Dacă ești unul dintre cei care abia acum explorează potenţialul Digital Marketing-ului, cu siguranţă aceste tips-uri și explicaţii te vor ajuta.



Scroll Up