5 trenduri în Marketing pentru anul 2018

Analizând amploarea dezvoltării marketing-ului românesc în anul 2017, suntem convinşi că următoarele tendițe vor avea un impact însemnat pentru business-uri în anul 2018

Nu ne-a fost greu să ajungem la aceste concluzii, deoarece suntem interesați activ de ceea ce se întâmplă în marketing-ul din România.

Prin urmare, suntem bucuroși să îți prezentăm cele mai importante trenduri ce credem că îți vor schimba radical business-ul în 2018.

  1. Social Media Marketing va primi mai multă atenție în 2018

În 2017 Facebook a atins incredibilul număr de 2.000.000.000 de utilizatori fiind urmat de Instagram care se apropie vertiginos de miliardul de utilizatori în 2018. Prin urmare, dacă deții un business, în special B2C, nu îți poți permite să ignori Social Media.

Ținem să te anunțăm că în 2018 costurile promovării plătite vor crește, impactul organic va scădea și mai mult, fiind într-o continuă descreștere de o bună perioadă de timp. Zilele când un business putea începe să posteze pe Facebook și clienții să înceapă să vină au dispărut de mult, luându-le locul zilele în care costurile promovării joacă rolul principal. Ceea ce mulți încă nu știu este că ideologia învechită de a investii sume de bani pentru a atrage un public general către business-ul lor nu mai dă randament, esențial fiind în aceste momente targetarea nișată și testată a publicului.

  1. Video Marketing-ul este în continuă ascensiune

Din toate analizele pe care le deținem, rezultă faptul că Video Marketing-ul este încă în fază incipientă. Consumăm din ce în ce mai mult conținut video, o bună parte din el pe dispozitive mobile. Cei de la Reuters s-au încumetat să prezică faptul că video-ul va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% din content va fi consumat de pe dispozitive mobile. Acordă timp pentru crearea de video, content original și calitativ, content care pare a pune o povară grea pe umerii multor business-uri din cauza lipsei de competențe sau timp.

  1. Optimizarea pentru motoarele de căutare se schimbă

Titlul și meta tag-urile nu mai sunt un factor important în creșterea poziției website-ului tău în paginile Google. Motoarele de căutare se bazează pe algoritmi din ce în ce mai complecși atunci când ordonează rezultatele căutărilor. Avem rezultate locale, avem Knowledge Graph, avem răspunsuri instante, avem rezultate din Twitter. Să mai adăugăm la aceasta faptul că foarte multe căutări au loc direct pe YouTube sau Google Image Search, ceea ce înseamnă că în 2018 trebuie să ne schimbăm radical strategia SEO.

  1. Calitate, nu cantitate

După ce mai toate business-urile au început să experimenteze Mediul Online, și probabil și-au creat conturi peste conturi pe toate platformele de Social Media, și-au dat seama că rezultatul nu apare dacă sunt răsfirați în mai multe medii.

Cu alte cuvinte, ce ar trebui să faci în 2018 este:

  • Concentrează-te pe mai puține canale de promovare și asigură-te că implementezi și testezi corect orice campanie;
  • Fii atent la interacțiunile oamenilor cu postările tale;
  • Măsoară indicatorii care au ca scop un singur lucru, creșterea business-ului tău.
  1. Mobile first

Din cauza lipsei de timp, a rapidității cu care lucrurile se dezvoltă, tot mai mulți aderă la folosirea exclusivă a telefonului pentru informații și căutări. Mai nou, cei de la Google au pus la cale un plan prin care să organizeze toate rezultatele căutărilor în funcție de indexul pentru mobil. Ceea ce înseamnă că website-ul tău trebuie sa ruleze impecabil pe mobil, sa afișeze informația lizibil, să fie ușor de navigat și cât mai minimalist.
În al doilea rând, news feed-ul de la Facebook și Intagram, știm cu toții că este cel mai folosit de pe mobil, nu spunem în ce locuri se folosește cel mai mult că le știți și singuri.

Deși partea de cumpărare încă o facem mult mai mult de pe desktop, mobilul reprezintă o strategie foarte bună pentru partea de sus a pâlniei de vânzare, pentru a intra pentru prima dată în contact cu publicul nostru țintă.

Deși mulți susțin că partea de cumpărare se face mai mult de pe desktop, în 2018 se vor produce multe schimbări ce țin de comerțul online, iar mobilul va juca un rol important în achizițiile din magazinele virtuale. Ar fi bine ca website-ul tău să arate mai mult ca o aplicație pe mobil pentru a ghida utilizatorul ușor către produsul dorit.

Și nu uita, e VITAL ca website-ul tău să fie gândit în primul rând pentru vizitatorii pe mobil.

Trenduri realiste în marketing dincolo de anul 2018

Deși credem cu tărie că aceste trenduri vor influența marketing-ul în următorii ani, în România nu se va simți un efect considerabil cel puțin în următorii 2-3 ani.
Trendurile despre care credem că vor schimba fața marketing-ului în următorii ani sunt următoarele:

  • Sunetul în general și căutările cu vocea în special – Google, Amazon, Apple, Facebook lucrează deja la asistenți virtuali cu care vom interacționa prin voce.
  • Marketing-ul conversațional și bots – banalele formulare de contact de pe website-uri vor deveni mai prietenoase, umane, ne vor adresa întrebări și ne vor direcționa către produsele/serviciile pe care le cautăm.

Suntem siguri că cei care vor ține cont de trendurile specificate de noi mai sus, vor fi cei ce la sfârșitul anului se vor diferenția, fiind lideri în domeniul lor.



Scroll Up